سهران الليل مع القمر
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

سهران الليل مع القمر

عن العشق والهوي قال القمر وياه دايما سهران وقلبي معاه حيران لي جرح القلوب بيبان والحب مبقاش ليه امان ولا مكان

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
المواضيع الأخيرة
» لغه العيون
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالسبت سبتمبر 29, 2012 9:22 pm من طرف no love just freinds

» لا تندم على من باعك
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالسبت سبتمبر 29, 2012 9:17 pm من طرف no love just freinds

» سطور فى الحب
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالإثنين فبراير 27, 2012 6:38 am من طرف Admin

» الحب والتضحيه قصه روعه بجد
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالجمعة يناير 06, 2012 1:13 pm من طرف no love just freinds

» قف لحظة مع نفسك
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأربعاء أكتوبر 26, 2011 9:29 pm من طرف عاشق الهوى

» لمااااااااااااااااااذاااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأربعاء أكتوبر 26, 2011 9:16 pm من طرف عاشق الهوى

» خلفيات رمضان
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالإثنين سبتمبر 26, 2011 9:16 pm من طرف ابرار

» زعلانة منكم كلكم
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالإثنين سبتمبر 26, 2011 9:11 pm من طرف ابرار

» جنس الشاب
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالإثنين أغسطس 08, 2011 10:10 am من طرف soma no love

» سؤال لكل شخص في المنتدى يجاوب عليه
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأحد أغسطس 07, 2011 10:39 am من طرف memo

» هل تعلم ان هذا الكائن ينام معك كل ليلة
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأحد أغسطس 07, 2011 10:38 am من طرف memo

» رمضان كريم
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأربعاء يوليو 27, 2011 3:03 pm من طرف soma no love

» صور لعيبه
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأربعاء يوليو 27, 2011 3:02 pm من طرف soma no love

» اخر اخبار الفن
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأربعاء يوليو 27, 2011 3:01 pm من طرف soma no love

» في يوم
ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأربعاء يوليو 27, 2011 3:00 pm من طرف soma no love

منتدى
التبادل الاعلاني

ماهو سبب الخداع؟

البرنسيسه
m.cristiano
ملك روحى
Admin
8 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
????
زائر

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالخميس يناير 20, 2011 3:45 am

سبب الخداع هو اننا نسير وراء قلوبنا ونلغي عقولنا لا نفكر بها فالقلب لا يعرف التفكير فهو اعمى يمشي وراء الحب دون ان يدري وبيقولوا الحب اعمى لاء طبعا المفروض يبقا مفتح وشايف اللي ادامه كويس شايف عيوبه قبل مميزاته عشان مايبقاش في تعب بعد كده اه هاتقولولي اللي بيحب حد مش بيشوف عيوبه عارفين بيشوفها امته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بعد الجواز عشان كده بنقول ان الحب بينتهي بعد الجواز لان العيوب بتزيد لاننا ماخدناش بالنا منها او بمعنى اوضح طنشنا عشان بنحب وبعد الجواز طبعا مفيش حاجه اسمها اي حاجه هانحلها بالحب ده كلام روايات اللي حاصل في الحقيقه غير كده الواحد لو كرم الواحده اوي يقولها على بيت امك على طول عشان كده لازم نفكر بعقلنا قبل كل شيء وافتح عيني كويس اوي على العيوب قبل المميزات وهاتقولولي هو في حد كامل هاقولكم لاء طبعا بس عيوب عن عيوب تفرق بصوا معايااااااا لوعيوب الانسان اقل من مميزاته يبقا خلاص ياما احاول استحمل عيوبه دي لاني بحبه ياما احاول اخليه يغيرها وهو لو بيحبني هايحاول يغيرها مجرد المحاوله معناه انه بيحبك اما اذا كانت عيوبه اكتر من مميزاته وفيهم عيب كبير اوي هايخليني اجي على نفسي لو استحملته لاء يبقا ما ينفعش لاني لو جيت على نفسي مره هافضل اجي عليها علطول هاتقولولي الحب مفهوش كرامه انا معاكم بس لو العيب الكبير ده موجود وانا عدته هايتعبني اوي مش هاقلكوا هايتعبني دلوقتي لكن بعدين ولازم قبل ما افكر اني هختار انسان ليا انا هختار اب لاولادي لازم يكونوا فاخورين بيه بعقله الكبير مش احب عيل واقول ده راجل مش شرط عيل يبقا سنه صغير لاء في ناس كتير اوي سنها كبير بس كانهم عيال وفي ناس سنها صغير ومتحملين مسئوليه من صغرهم العمليه مش عملية سن العمليه عملية تفكير لازم افكر صح يعني مثلا المواصفات الواجب توافرها في شريك حياتك:::: اولا يكون متدين لانه لو يعرف ربنا ومؤمن به هايقدر يحافظ عليكي ويصونك ثانيا يتحمل المسئوليه يكون راجل بمعنى الكلمه تحسي انه يقدر يحميكي ثالثا يكون عقله كبير مش صغير يعلقلك على تافهات ورابعا واهم حاجه التفاهم قبل الحب ............ اما عن العيوب التي لا يمكن التعامل معها ::::::::::::اولا العصبيه زياده عن اللزوم ثانيا تهورهه معاكي لدرجة الضرب ثالثا خروج الفاظ مهينه ليكي عند حدوث مشكله رابعا البخل وده عيب طبعا ما ينفعش يتعالج عارفين اعرف منين اذا كان بخيل ولا لاء حتى وهو بعيد عني مثلا مش في نفس المكان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لو كان مش بخيل في مشاعره معاكي اكيد مش هايبقا بخيل في الحياه وصدقوني لو كل واحد مشى على الكلام ده مش هايبقا في خداع واهم حاجه اننا نبني حبنا ده على الصراحه مش الغش والخداع والكدب لان من بني على باطل فهو باطل ويارب اكون قدرت اوصلكم فكره تفدكم
Admin
Admin
Admin
Admin

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالخميس يناير 20, 2011 3:53 am

ممكن لو الواحد فكر بعقبو والمنطق اكيد تبع العقل فممن الممكن يشكك مرات كتير قبل التفكير ويلغي الاحساس نهائيا
وممكن يجني علي قلبو يكون التفكير خاطئ
https://sahran.ahlamontada.net
????
زائر

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالخميس يناير 20, 2011 4:03 am

انا مش بقول يلغي عقله لكن بقول بردوا بلاش يلغي عقله عشان ما يضعش خالص لازم يستخدم الاتنين
Admin
Admin
Admin
Admin

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالخميس يناير 20, 2011 4:07 am

ما هو لو شغل عقلوووووووووووووووو هيداري علي قلبوووووووووووووووووو
والعقل الباطل شغال الله ينور
????
زائر

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالخميس يناير 20, 2011 12:14 pm

ههههههههههههه العقل الباطل يبقا بلاش يشغل عقله احسن نورح في داهيه
ملك روحى
التميز الفضي
التميز الفضي

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالخميس يناير 20, 2011 2:48 pm

انا معاك دى الواحد فعلا لو فكر بعقلة وطلع تفكيرة غلط يبقى جنى على قلبة وبعدين من وجهة نظرى الحب مش سبب الخداع مع انة مش بيعرف غير الحب ومش بيفكر ولو لحظة ولو كان سبب الخداع مكنش حد حب ولا كانت ولو قصة حب واحدة نجحت وحكاية بقى مينفعش امشى ورا قلبى ولا زم امشى ورا عقلى لية هو انتى عايزة تفهمينى انك لما تحبى حد هتفكرى الاول تتنفع تتحب ولا لاولاوهتسالية عيوبك اية ومميزاتك اية ولو عيوبك اكتر مش هحبك دى من وجهة نظرى مع احترامى ليكى الحب ينبع من قلب لقلب دون تفكير سواء كان احساس اوغيرة
????
زائر

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالخميس يناير 20, 2011 3:01 pm

ازاي يعني انتي مش هاتساليه انتي هاتشوفي ده بنفسك وبعدين امشي ورا قلبي عشان اضيع وبعدين انا مش بقول افكر قبل ما احب انا بقول لما احب افكر كويس يا ترى اخترت الانسان الصح عشان مندمش بعد كده واقول ده سوء اختيار
ملك روحى
التميز الفضي
التميز الفضي

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالخميس يناير 20, 2011 6:48 pm

لا وانا مش قصدى تسالية يعنى تروحى تسالية وحتى لو هشوف بنفسى مينفعش خالص الى انتى بتقولية دة وبعدين اية تمشى ورا قلبك عشان تضيعى ممكن اساللك سؤال انتى بتحبى ولا؟؟؟ ولو بتحبى هو فى عيوب ولالا؟؟؟ ولو فى عيوب لية بقى مش مشيتى ورا عقللك وسبتى قلبك الى بتقولى لو مشيتى وراة هيضيعك
m.cristiano
زائر
زائر

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالجمعة يناير 21, 2011 2:21 pm

والله انا شايف اني المفروض القلب يختار والعقل اما يوافق اويرفض
ملك روحى
التميز الفضي
التميز الفضي

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالسبت يناير 22, 2011 12:01 pm

والله هى وجهة نظر تختلف من شخص لتانى وممكن تكون الاراء كلهاصح
Admin
Admin
Admin
Admin

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأحد يناير 23, 2011 12:03 am

ماهو اصلا لو في حب مش كان هيبقي في خداع بس حب بجد
مش كلالالالالالالالالالالالام
ملك روحى
التميز الفضي
التميز الفضي

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأحد يناير 23, 2011 12:10 am

والله انت كدة جبت من الاخر لو فية حب مش كان هيبقى فية خداع
Admin
Admin
Admin
Admin

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأحد يناير 23, 2011 12:22 am

وعلي راي المثل الي علي راسوووووووووووووووو بطحه يحسس عليها
البرنسيسه
زائر
زائر

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأحد يناير 23, 2011 12:43 am

انا شيفه ان اللى بيحب بجد مش هيخدع ابدا حتي لو كان الشخص الثاني مش بيحبه
????
زائر

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأحد يناير 23, 2011 9:05 pm

بصي سندريلا انتي لو قراتي الموضوع كويس هاتلاقيني كاتبه رد على اسالتك انا بقول عيوب عن عيوب تفرق في عيوب ممكن اعدلها او استحملها وفي عيوب ما ينفعش التعامل معاها اصلا وبعدين الحب لازم تكون فيه حكمه ترشدنا والحكمه دي مش هاتيجي غير من العقل وعمتا اختلاف الراي لا يفسد للود قضيه بس انا شايفه ان في الحب لازم يبقا العقل قبل القلب عشان العقل هايرشدنا للصح مش هانندفع ورا عواطفنا
رغودة
الحضور المميز
الحضور المميز

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالإثنين يناير 24, 2011 7:36 pm

انا مع الادمن وفى نفس كلامة

شكرا لكى
ملك روحى
التميز الفضي
التميز الفضي

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالإثنين يناير 24, 2011 9:41 pm

العقل قبل القلب دى لو انتى معجبة بية مش حبتية ودى من وجهة نظرى
soma no love
الكاتب المميز
الكاتب المميز
soma no love

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأربعاء يناير 26, 2011 1:06 pm

كلام حلوة ولازم نفكر العقل قبل القلب انا عملت كدة فكرت بعقلي مرة جنيت علي قلبي بس نفكر بالاتين وانا شايفة مش عشان بنحب نشوف العيوب ال فية مش مرايا الحب عميا ولا حاجة احنا بنصدق ال علي مزاجنا وبس خصوصا ان معظم البنات بتفكر بقلبها بس انا كنت كدة بس دلوقتي استفد جدا لازم نحب بجد مش بكلمة بحبك يبقي خلاص هو بيحبنا الخداع حتي في الحب ياتري بلاش نتكدب علي بعض ونعمل نفسنا بنحب كفاية كدب في اية لو نعيش بصدق مرة في بعض شباب كدة وكمان البنات لكن المهم نتختار صح ولو شاب او البنت عارفين ربنا هيحافظو علي بعض لكن كفاية خداع وكدب بجد الحب يطلع من القلب مش بالكلام
????
زائر

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالجمعة فبراير 18, 2011 12:06 pm

عندك حق اسماء كلامك صح جدا ميرسي لمشاركتك
soma no love
الكاتب المميز
الكاتب المميز
soma no love

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالسبت فبراير 19, 2011 1:54 pm

علي راسي عاشقة الهوي بس مش كل واحد يظلم الحب العيب في ال بيحبو مش الحب ومن غير حب مش هنقتدر نعيش مش شرط الحبيب بس لا حب كل الناس لبعضها
????
زائر

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالسبت فبراير 19, 2011 8:44 pm

مظبوط كده فعلا العيب بيبقا فينا ونظلم الحب لازم نغير من نفسنا عشان نقدر نحب غيرنا بجد
Admin
Admin
Admin
Admin

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالجمعة فبراير 25, 2011 4:59 pm

انا بقول كدا بردو مش كل حاجه نهزق الراجل زنبو ايه يعني الراجل
عاشق الهوى
زائر
زائر

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالثلاثاء مايو 10, 2011 2:05 pm

عموما تاريخ ميلادك 5/4/1994 عرفنى بشخصيتك وعرفنى انتى مين واكيد من اسم عاشق الهوى تقدرى تعرفى انا مين انا مستمتع جدا بخطبك نحو سبب الخداع والكلام دة كلة وعارف انىت بتتكلمى بحرقة كدة لية بس الى اقدر اهقولهولك انك لو صبرتى شوية كان يمكن الاحوال تبقا احسن من كدة وكان ممكن نتغير وبعدين انىت مديتى ايدك مرتين وانا مردتش اقبلها انا دلوقتى الى بمد ايدى واكيد انىت عرفتى انا مين بظبط وبما انى جيت واتكلمت وعلقت على موضوعك وعرفت انتى مين دة سبب يوضحلك انك اية عندى ولغاية دلوقتى وانا عارف انا اية بنسبالك لغاية دلوقتى ربنا يوفق فى امتحانات الثانوية العامة وتدخلى كلية صيدلة طائر الاحزان
عاشق الهوى
زائر
زائر

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالثلاثاء مايو 10, 2011 2:21 pm

وعلى فكرة شهد الملكة فية احسن منة لو كانت الاحوال كويسة كنت جبتلك احلى تورتاية
????
زائر

ماهو سبب الخداع؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ماهو سبب الخداع؟   ماهو سبب الخداع؟ Icon_minitimeالأربعاء مايو 11, 2011 12:04 pm

الجروح صعب تتداوى بالسهوله ديه يا عاشق

ماهو سبب الخداع؟
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية